W Balicka Clinic zabiegi wykonuje mgr fizjoterapii Aleksandra Balicka

Konsultacja fizjoterapeutyczna

Obejmuje kompleksowe badanie, którego celem jest analiza problemu pacjenta. Na podstawie szczegółowego wywiadu z pacjentem, specyficznego badania i testowania odnajdujemy źródło bólu. Następnie planujemy proces leczenia i fizjoterapii, który jest indywidualnie dobierany do pacjenta.

Drenaż limfatyczny

Zabieg polegający na ostrożnym stosowaniu technik manualnych w celu poprawy wchłaniania i lepszego odprowadzenia płynów tkankowych przez chłonkę. Wskazany dla osób borykających się z zastojami limfatycznymi, obrzękami pooperacyjnymi bądź tłuszczowymi. Zadaniem drenażu jest poprawa krążenia limfy w naczyniach limfatycznych.

Suche igłowanie

Metoda fizjoterapeutyczna polegająca na nakłuciu punktu spustowego w mięśniu lub nakłuciu napiętego pasma mięśniowego za pomocą sterylnych, jednorazowych igieł do akupunktury w celu leczenia bólu mięśniowo-powięziowego i dysfunkcji w obrębie narządu ruchu. Jest wskazane dla osób z przeciążeniami mięśniowymi, po urazach sportowych, z zespołami bólowymi.

Masaż aromaterapeutyczny

Zabieg fizjoterapeutyczny o charakterze leczniczym i relaksacyjnym, połączony z wyjątkowym działaniem aromatycznych olejków eterycznych. Masaż ten jest szczególnie polecany osobom żyjącym w ciągłym stresie. Wykonywany spokojnymi i rytmicznymi ruchami niweluje stres, a zarazem wspaniale oddziałuje na układ nerwowy - likwiduje napięcie mięśni, przywraca prawidłowy rytm serca, właściwe krążenie i ciśnienie krwi, a nawet pomaga w walce z bezsennością oraz z ogólnym wycieńczeniem organizmu..

Masaż całego ciała

Polega na opracowaniu tylnej i przedniej taśmy mięśniowej pacjenta. Jego celem jest zmniejszenie napięcia mięśniowego, redukcja stresu, poprawa ukrwienia, niwelowanie stresu oraz udoskonalenie samopoczucia. Trwa do 90 minut i zawiera w sobie techniki masażu klasycznego, tkanek głębokich oraz relaksacyjnego.

Masaż gorącym olejkiem

Zabieg rozgrzewający, regenerujący i nawilżający skórę. Gorący olejek, dzięki cennym witaminom i minerałom dogłębnie odżywia, rozluźnia napięte mięśnie, niweluje ból oraz harmonizuje umysł i ciało, wprowadzając osobę masowaną w stan głębokiego relaksu.

Masaż klasyczny twarzy

Efektem regularności stosowania jest poprawa stanu naskórka, wyrównanie kolorytu, a także dotlenienie i odżywienie skóry. Zalecany jest także osobom cierpiącym na występowanie opuchlizny na twarzy, podkrążone oczy, cienie pod oczami, bóle głowy. W jego trakcie opracowane są również struktury mięśniowe szyi, klatki piersiowej i barków.

Masaż masłem shea

To masaż relaksacyjny, podczas którego terapeuta stosuje płynne ruchy, by wmasować masło shea w ciało. Przed zabiegiem produkt jest delikatnie podgrzewane do temperatury ok. 40°c, co zwiększa relaksujący i terapeutyczny wpływ masażu. Łagodzi podrażnienia, zmniejsza rozstępy i blizny. Odżywia skórę i czyni ją piękniejszą, gładszą, bardziej elastyczną, znakomicie rozluźnia mięśnie i wprowadza w stan pełnego odprężenia. Pozwala całkowicie zapomnieć o stresie i zmęczeniu!

Masaż relaksacyjny

Ma na celu pobudzenie organizmu do zwiększonego wydzielania endorfin, co skutkuje natychmiastową poprawą samopoczucia. To technika, która ma na celu nie tylko przyspieszenie przepływu krwi i limfy, ale również wywołanie u pacjenta błogostanu i całkowitego odprężenia.

Masaż sportowy

W masażu sportowym stosuje się podobne techniki do wykorzystywanych w masażu klasycznym. Różnica polega na tym, że w masażu sportowym pracuje się na określonym mięśniu lub grupie mięśniowej i używa się dużo większej siły nacisku niż w przypadku masażu klasycznego. Ten rodzaj masażu przyśpiesza regenerację mięśni, ścięgien i więzadeł, zmniejsza napięcie mięśniowe oraz zwiększa zakres ruchu, minimalizując ryzyko doznania kontuzji i zwiększając wydajność sportowca.

Masaż gorącą świecą-

Podczas masażu terapeuta zapala specjalną świecę i wylewa na ciało odpowiednią ilość płynnego wosku o jedwabistej konsystencji. Rozpuszczony wosk ma bardzo przyjemną temperaturę, nie zasycha na skórze, lecz tworzy na niej aksamitną powłokę jak olej do masażu. Wpływa na rozluźnienie mięśniowe, zrelaksowanie, odżywienie skóry.

Terapia pourazowa

Wizyta fizjoterapeutyczna przeznaczona dla osób, które mają dolegliwości bólowe wynikające z niedawno przebytego urazu bądź znajdują się w okresie pooperacyjnym. W zależności od rodzaju urazu czy rozległości stanu pooperacyjnego terapeuta dopiero odpowiednie techniki fizjoterapeutyczne i planuje proces rehabilitacji, który zniweluje doskwierający ból i pozwoli pacjentowi powrócić do pełni zdrowia.

Terapia bólów głowy

Manualna praca fizjoterapeuty, która polega na opracowaniu napiętych struktur twarzoczaszki, szyi, karku, klatki piersiowej bądź kręgosłupa piersiowego. Techniki dobierane są indywidualnie do pacjenta w zależności od częstotliwości i natężenia bólów głowy oraz występujących objawów współtowarzyszących. Na taką terapię składa się szereg metod mających na celu redukcję wzmożonego napięcia mięśniowego, lecz także udrożnienie układu żylnego, dotlenienie głowy, mobilizacja wyrostków poprzecznych odcinka szyjnego, opracowanie kątów żylnych.

Terapia narzędziowa/pinoterapia

Techniki fizjoterapeutyczne, wykorzystywane w trakcie terapii leczniczej. Piny, katy, miodowanie, masażer „gun”, bańka chińska to jedne z narzędzi wykorzystywanych w trakcie terapii, w zależności od stanu chorobowego pacjenta i przybranej formy leczenia fizjoterapeutycznego.

Terapia relaksacyjna

Wykorzystuje metody pinoterapii, mobilizacji tkanek miękkich, masażu tkanek głębokich, techniki oscylacyjne, które wykonywane są w obrębie głowy, szyi , klatki piersiowej i twarzoczaszki - czyli okolic najbardziej narażonych na napięcie u osób żyjących w stałym stresie. Przeznaczona dla osób chcących się zrelaksować świadomie, gwarantująca efekt rozluźnienia na dłuższy okres czasu w porównaniu do efektu który daje klasyczna forma masażu relaksacyjnego.

Terapia stawów skroniowo-żuchwowych

Wskazana dla osób z bruksizmem, wypadaniem stawu, zaciskaniem szczęki, ścieraniem zębów , trzaskami i strzelaniem w stawie skroniowo-żuchowym oraz bólem w czasie szerokiego otwierania jamy ustnej.

Terapia strukturalna

Indywidualnie dobrane techniki fizjoterapeutyczne, które dostosowane są do pacjenta w zależności od jego stanu zdrowia. Podczas niej wykorzystuje się kilka technik pochodzących z różnych źródeł, a każda z nich ma inny cel, co w całości ma gwarantować ogólne usprawnienie pacjenta.

Terapia wisceralna

Praca fizjoterapeuty z narządami wewnętrznymi pacjenta mieszczącymi się w obrębie jamy brzusznej. Zalecana dla osób ze wzdęciami brzucha, bólem żołądka/ wątroby, problemami z jelitami, częstymi zaparciami/biegunkami, uczuciem bulgotania, refluksem. Terapia ma na celu usprawnienie działania narządów wewnętrznych, rozluźnienie przepony, poprawę metabolizmu i zniwelowanie uczucia dyskomfortu i odczuwanego bólu.

Terapia zatok

Wykorzystuje techniki fizjoterapeutyczne, których celem jest udrożnienie zalegającej wydzieliny w zatokach. Usuwa gęsty i ropny śluz z wnętrza zatok, pozwala pozbyć się uczucia zatkanego nosa, usprawnia oddech, zmniejsza obrzęki twarzoczaszki oraz tkliwość gałek ocznych.